الگوی برتر تدریس

الگوی برتر تدریس

اختیاراتی که معلم در دسترس دارد تا در شرایط تدریس خود تغییراتی ایجاد کرده و عوامل مؤثر بر آن را برای درس خود مفید و مثمر سازد ، الگوی برتر تدریس نام دارد . در واقع الگوهای برتر تدریس به معلم کمک می کند تا در نیل به هدفهای آموزشی از روشهای مناسب و مطمئنی بهره گیرد . خصوصأ برای رسیدن به هدفهای تربیتی ، الگوهای برتر تدریس کمکهای شاین توجهی به معلمان می نماید . با انتخاب الگوی برتر تدریس ، معلم می تواند براساس آن افکار و فعالیتهای دانش آموزان خود را در جهت رسیدن به هدفهای درس سازمان دهد.در رابطه با الگوی برتر تدریس صحبت ها و پژوهش های زیادی شده است. الگوی برتر تدریس به معلمان و دانش آموزان کمک می کند که در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی بکوشند و همچنین باعث اعتلای سطح علمی دانش آموزان در راستای سند تحول بنیادین می گردد.

الگوی برتر تدریس و انتظارات از معلمان

در الگوی برتر تدریس از معلمان انتظار می رود مطالب زیر را به درستی درک و اجرا نمایند:

  1. علل خستگی از فرایند یاددهی- یادگیری را در کلاس درس بیان نماید .
  2. عوامل مؤثر در ایجاد یادگیری را ذکر کند .
  3. الگوی تدریس را تعریف نماید.
  4. عوامل مؤثر در افزایش کارایی فعالیتهای آموزشی معلم را نان ببرید .
  5. ماهیت بین معلم و دانش آموز را با ذکر مثالی توضیح دهید.
  6. منابعی را که الگوهای تدریس براساس آنها تدوین شده اند ، نام ببرید .
  7. الگوی پیش سازمان دهنده را تعریف کند .
  8. مفهوم سازمان را توضیح دهید.
  9. مفاهیمی را که الگوی پیش سازمان دهنده برآن مبتنی است ، نام ببرد.
  10. مفهوم یادگیری معنی دار را بیان نماید .
  11. شرایط لازم برای استفاده از الگوی پیش سازمان دهنده را در مورد معلم بیان کند .
  12. دیدگاه افلاطون را نسبت به افراد جامعه بیان نماید .
  13. مفهوم قدیمی و امروزی آموزش فردمداری را مقایسه نماید .
  14. عوامل مؤثر در عوامل روش تدریس و محتوای آموزشی را در الگوی فرد مداری بیان نماید .
  15. در مورد نمونه های مختلف آموزش فردمداری توضیح بدهد.
  16. برای یادگیری از راه تقلید و یادگیری آزمایش و خطا مثال بیاورید .
  17. مراحل الگوی مشکل گشایی را به ترتیب نام ببرید .
  18. ویژگیهای مسئله در الگوهای مشکل گشایی را بیان ببرد .
  19. نکات مهم در نتیجه گیری دانش آموز را بیان نماید .
  20. هدف مهم از بکار گیری الگوی مشکل گشایی را بیان نماید.

چرا نیازمند تغییر روش های تدریس هستیم؟

اندیشمندان و فلاسفه بزرگ دنیا با صراحت از یادگیری و آموزش و اجرای الگوی برتر تدریس به عنوان تجربه های بسیار شیرین و لذت بخش سخن می رانند . اما شواهد متعدد و بررسیهای فراوان نشان می دهد که عواملی چون ۱. اجبار به نشستن ساکت و آرام در کلاس درس. ۲. گوش دادن بی چون و چرا به صدای یکنواخت و کسل کننده معلم ۳. تأکید بیهوده بر حافظه و حفظ کردن بی ثمر مطالب درسی ۴. دلهره کشنده و اضطراب بی پایان ناشی از امتحان ، موجبات گریز هر چه بیشتر و تنفر هرچه افزونتر را از کلاس درس و مدرسه فراهم می آورند . از طرف دیگر ، تدریس ، آن چنان که عده ای تصور می کنند ، امری ساده نبوده و معلم در آن با عوامل گوناگون و متعددی سروکار داشته و بایستی سعی کند که در کلاس درس محیطی به وجود آورد که در آن یادگیری مطلوب و مورد نظر در راستای الگوی برتر تدریس تحقق یابد .

منبع : https://moallemblog.com/%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3/

ویژگی نرم افزار های حسابداری

بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی چه ویژگی هایی دارند؟

در کسب و کارهای فروشگاهی قبل از خرید نرم افزار حسابداری باید سوالاتی را از خود پرسید تا بتوانید نیاز دقیق خودتان را شناسایی و منطبق با نیازتان به دنبال انتخاب نرم افزار مناسب برای فروشگاهتان باشید.
گستردگی فروشگاهتان به چه اندازه می باشد و یا قصد گسترش کسب و کار خود را تا چه حدودی دارید؟
چه سخت افزارهایی را در فروشگاهتان دارید و سازگاری نرم افزار با سخت افزارهای شما وجود دارد یا خیر؟
افزایش سرعت عملیات خرید و فروش چه تاثیری برروی کارتان می گذارد؟
کنترل موجودی فروشگاهتان تا چه حد می تواند به سودآوری شما کمک کند؟
و...
 
بهترین نرم افزار حسابداری
 
پاسخ دادن به این قبیل سوالات نه تنها صاحبان فروشگاه ها را راهنمایی می نماید تا با خرید یک نرم افزار مناسب برای فروشگاه خود، نیازهای شناسایی شده خود را پاسخ دهند بلکه می تواند حجم کار قابل انجام را به صورت چشم گیری کاهش دهد.
 
نکاتی که باید در خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای فروشگاهتان مدنظر قرار دهید:
  • منطبق با استانداردهای اداره مالیات و دارایی باشد و بتوانید در پایان هرفصل گزارشات فصلی را تهیه نمایید.
  • امکان اتصال به سخت افزارهای لمسی و غیرلمسی همانند صندوق فروشگاهی، صفحات لمسی، بارکدخوان، ترازوی وزنی، کارتخوان و ... را داشته باشد.
  • بتوانید واحدهای سنجش استاندارد را برای هر کالا تعریف نمایید.
  • سادگی در استفاده از نرم افزار را مدنظر قرار دهید تا بتوانید حتی با دانش اندک حسابداری به راحتی با نرم افزار کار کنید.
  • انجام تراکنش های مالی با سرعت بسیار بالا فراهم باشد تا بهره وری فروشگاه شما را بالا ببرد.
  • بتوانید تمامی اطلاعات چک های خود را به همراه هشدار موعد وصول آنها تعریف نمایید تا برنامه ریزی دقیقی برای چک ها و نقدینگی خود داشته باشید.
  • محاسبه مالیات و عوارض در فاکتور مشتریان به صورت اتوماتیک انجام شود.
  • امکان تفکیک کالاهای پرفروش و کم فروش فروشگاه وجود داشته باشد تا کالاهای سودآور را شناسایی نمایید.
  • گردش نقدینگی فروشگاه را کنترل کنید و گزارشات کاملی را تهیه نمایید.
و مهم تر از همه :
  • دریافت خدمات پشتیبانی سریع و با کیفیت میتواند از اتلاف زمان در صورت بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نماید.
  • حتما به سابقه و قدمت شرکت های نرم افزاری در هنگام خرید توجه فرمایید.
 
حسابداری آنلاین

منبع : namnak

نحوه حذف اکانت تلگرام

بعد از این که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری دستور مسدودسازی تلگرام صادر شد، بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند که به پیام‌رسان‌های دیگر مهاجرت کنند. در این شرایط، اکانت تلگرام چنین افرادی دست‌نخورده باقی می‌ماند و همین موضوع می‌تواند مایه‌ی دردسر برای این افراد شود. زیرا اگر شخصی بتواند به اکانت تلگرام آن‌ها نفوذ کند، انواع و اقسام پیام‌ها و محتواهای شخصی آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی، بسیار از کاربران ترجیح می‌دهند که اکانت تلگرام خود را به‌طورکلی حذف کنند تا دیگر در این باره نگرانی نداشته باشند. خوشبختانه نحوه حذف اکانت تلگرام در اندروید و iOS بسیار ساده است. در این مطلب به‌صورت مختصر و مفید، به آموزش حذف اکانت تلگرام (دیلیت اکانت تلگرام) می‌پردازیم.

مواردی که قبل از پاک کردن اکانت تلگرام باید مدنظر قرار دهید

ترک تلگرام یک مسیر یک‌طرفه است. به همین خاطر، قبل از حذف اکانت تلگرام خود باید این ۲ مورد را در نظر بگیرید:

  • با غیرفعال کردن اکانت تلگرام، تمام فهرست مخاطبین ذخیره‌شده در این پلتفرم، پیام‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها حذف می‌شود.
  • بعد از غیرفعال کردن، اگر دوباره خواستید از تلگرام استفاده کنید، هیچ‌کدام از پیام‌ها، کانال‌ها و فهرست مخاطبین اکانت شما بازیابی نمی‌شود.

تنظیم اکانت برای حذف خودکار

یکی از ویژگی‌ های امنیتی تلگرام، این است که اگر برای مدت مشخصی مورد استفاده قرار نگیرد، به‌طور خودکار حذف می‌شود. این زمان، به‌صورت پیش‌فرض بر روی ۶ ماه تنظیم شده است. این یعنی اگر طی این مدت وارد اکانت تلگرام خود نشوید، اکانت مذکور حذف و تمام اطلاعات ذخیره‌شده مربوط به آن هم برای همیشه از بین می‌رود.

غیرفعال کردن این قابلیت امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توان مدت‌زمان موردنظر را از ۱ تا ۱۲ ماه مشخص کرد. یکی از راه‌ها برای حذف اکانت تلگرام این است که این مدت را بر روی ۱ ماه تنظیم کنید و اگر طی یک ماه به اکانت خود سر نزنید و از آن استفاده نکنید، به‌طور خودکار حذف می‌شود. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه‌ی تنظیم این مشخصه را مشاهده کنید.

حذف اکانت تلگرام به‌صورت دستی

برای حذف اکانت تلگرام، این اقدامات را به ترتیب انجام دهید. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که در محیط اپلیکیشن تلگرام گزینه‌ای برای این موضوع وجود ندارد و برای انجام این کار باید به نسخه وب تلگرام مراجعه کنید.

۱. ابتدا با استفاده از مرورگر موردنظر خود، به این صفحه از سایت تلگرام مراجعه کنید.

۲. شماره موبایلی که با آن اکانت تلگرام خود را باز کرده‌اید، وارد کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید که در ابتدا کد کشور خود را هم وارد کنید.

حذف اکانت تلگرام

۳. اگر شماره موبایل را درست وارد کرده باشید، یک کد به اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود. حالا دوباره به پیج مذکور مراجعه کنید و کد موردنظر را وارد کنید و در نهایت بر دکمه Sign In کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

۴. حالا در این صفحه جدید، از شما خواسته می‌شود که در مورد دلیل حذف اکانت تلگرام خود توضیحاتی را ارائه دهید. این بخش اختیاری است و در آخر بر دکمه Done کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

۵. در نهایت برای بار آخر از شما خواسته می‌شود که این فرایند را تایید یا رد کنید. اگر از تصمیم خود اطمینان دارید، بر گزینه Yes, delete my account کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

و تمام. به همین راحتی و سادگی می‌توان اکانت تلگرام را حذف کرد.

 منبع : دیجی کالا

سفر کم هزینه به مالزی

مالزی به دلیل برخورداری از جاذبه‌های فراوان از جمله مقصدهای محبوب گردشگری است؛ با این وجود، هزینه‌های گران سفر ممکن است باعث تردید یا حتی مانع گردشگران برای سفر به این مقصد زیبا شود. ولی صرف نظر از تجملات چشمگیر با چند راهکار ساده و عملی می‌توان سفری ارزان به این کشور زیبا را با تور مالزی ارزان مسیر سبز تجربه کرد.

حمل و نقل

سفر ارزان مالزی

نخستین مورد مربوط به لحظه ورود به فرودگاه سنگاپور است. اغلب گردشگران به صورت هوایی و از طریق فرودگاه بین المللی کوالالامپور وارد این کشور می‌شوند و از طریق شبکه حمل و نقل به سمت محل اقامت خود حرکت می‌کنند. حتی جهانگردان نیز کورکورانه این مراحل را بی‌اطلاع و با اتلاف هزینه طی می‌کنند.

استفاده از قطار اکسپرس کوالالامپور (KLIA Express) نه تنها سریع‌ترین بلکه ارزان‌ترین وسیله برای رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر است. البته بلیط یکسره اتوبوس‌های شهری کولالامپور نیز گزینه مناسبی برای رفت و آمد به فرودگاه است، ولی امکان تاخیر در ترافیک سنگین کوالالامپور نیز وجود دارد.

سفر ارزان مالزی

اگر قصد گردش در اطراف کوالالامپور را داشتید، قطار و اتوبوس بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای سفر به گوشه و کنار مالزی و بازدید از جاذبه‌های آن‌ها است.

محل اقامت

سفر ارزان مالزی

اگر به دنبال اقامتی ارزان و مقرون به صرفه هستید، دو مکان مناسب به نام‌های چانگ‌کات (Changkat) در محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) و محله چینی‌ها در نزدیکی ایستگاه پاسار سنی (Pasar Seni) گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. درهر دوی این موارد اتاق‌ها یا خوابگاه‌های بسیار ارزانی برای اقامت جهانگردان وجود دارند. از جمله سایر مزایای این دو مرکز اقامتی می‌توان به نزدیکی مراکز تفریحی، برج‌های دو قلو و نیز دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل شهری اشاره کرد.

غذا

سفر ارزان مالزی

منطقه جالان آلور (Jalan Alor)، در نزدیکی چانگ کات، مرکز رستوران های غذای دریایی و دکه‌های فروش مواد غذایی در کوالالامپور است. در این منطقه می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای از آشپزخانه‌های سراسر جهان را با قیمتی مناسب تهیه و صرف کرد.

جاذبه‌های گردشگری

سفر ارزان مالزی

اغلب جاذبه‌ها و امکانات تفریحی کوالالامپور باب طبع خانواده‌ها است، ولی اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی در سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به مناطقی مانند پتالینگ جایا (Petaling Jaya) و سوبانگ (Subang) سر بزنید. این مناطق کاملا مطابق با ذائقه نسل جوان بوده و در آنجاحتی می‌توانید با افراد محلی رابطه دوستانه‌ای برقرار کنید. کیفیت مواد غذایی نیز قابل قبول و ارزان است و اغلب افراد بومی نیز در این مکان‌ها غذا صرف می‌کنند. البته بازارچه‌های محلی مانند پاسار مالام (Pasar Malam) نیز مکان‌‌های مناسبی برای گردش و خرید مواد غذایی و سوغات محسوب می‌شوند.

در پایان، اگر به دنبال شبی آرام هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا سری به سینماهای کوالالامپور بزنید؛ عصر روزهای چهارشنبه بهترین و ارزان‌ترین فرصت برای رفتن به سینما در کوالالامپور هستند.

منبع : kojaro

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه


طبیعتا هزینه های زندگی در هر جایی از دنیا بستگی به شخص، محل و منطقه زندگی، نوع خوراک و پوشاک و… دارد. اما میانگین هزینه ی ماهانه زندگی در این کشور حدودا بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر، چیزی معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است.هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه رایگان است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی سالانه بین ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ لیر و هزینه های تحصیل در دانشگاه های نیمه خصوصی سالانه بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لیر می باشد البته میزان هزینه ها بستگی به نوع رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه نیز میتواند داشته باشد. و البته اینکه اگر شما مایل هستید سفری به ترکیه داشته باشید بهتون پیشنهاد میکنم قیمت تور آنکارا و استانبول و .... سایت سلام پرواز رو هم مشاهده کنید ..!

ولی در یک نگاه کلی شرایط زندگی در ترکیه به ایران شباهت بیشتری دارد تا کشورهای اروپایی.

تجربه زندگی در ترکیه نشان میدهد که:

  •  به طور متوسط میزان اجاره یک خانه ۷۰ متری، چیزی حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ لیر است.
  • هزینه هر لیتر بنزین در ترکیه۶/۵ لیر میباشد.
  • پرداخت هزینه حمل و نقل و استفاده از وسایل نقلیه عمومی(انواع قایق، اتوبوس، مترو، و..) به دو صورت نقدی و الکترونیکی صورت میگیرد. در اینجا میتوان اضافه کرد هزینه ها اعم از حمل و نقل در شهر استانبول و آنکارا کمی گرانتر از شهر های دیگر است.

 

هزینه زندگی در ترکیه (ژانویه ۲۰۱۹)

رستوران در ترکیه قیمت (TL) گستره (TL)
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت ۲۰٫۰۰ TL ۱۵٫۰۰-۲۵٫۰۰
وعده غذایی برای ۲ نفر، رستوران متوسط (پیش غذا، غذای اصلی، دسر) ۷۰٫۰۰ TL ۵۰٫۰۰-۱۰۰٫۰۰
McMeal در McDonalds ۱۷٫۰۰ TL ۱۵٫۰۰-۲۰٫۰۰
آبجو تولید ترکیه (۰٫۵ لیتری) ۱۳٫۰۰ TL ۸٫۰۰-۱۶٫۰۰
آبجو وارداتی (بطری ۰٫۳۳ لیتر) ۱۵٫۰۰ TL ۱۰٫۰۰-۲۰٫۰۰
کاپوچینو ۸٫۸۳ TL ۷٫۰۰-۱۰٫۰۰
کوکاکولا / پپسی (بطری ۰٫۳۳ لیتر) ۳٫۲۱ TL ۲٫۰۰-۵٫۰۰
سوپر مارکت در ترکیه

شیر (۱ لیتر) ۱۲٫۵۱ TL ۹٫۴۶-۱۵٫۱۴
نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۱٫۸۴ TL ۰٫۹۱-۲٫۷۲
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۳٫۰۳ TL ۲٫۰۴-۴٫۵۴
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۷٫۶۰ TL ۵٫۰۰-۱۲٫۰۰
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۱۰٫۹۴ TL ۶٫۸۰-۱۵٫۸۸
سینه مرغ (۱ کیلوگرم) ۶٫۸۲ TL ۴٫۵۴-۹٫۰۷
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۲۴٫۱۲ TL ۱۸٫۱۴-۳۱٫۷۵
سیب (۱ کیلوگرم) ۱٫۸۰ TL ۱٫۳۶-۲٫۷۲
موز (۱ کیلوگرم)  TL 3.53 ۲٫۲۷-۴٫۵۱
پرتقال (۱ کیلوگرم) ۱٫۵۵ TL ۰٫۹۱-۲٫۲۷
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم) ۱٫۸۲ TL ۱٫۳۶-۲٫۷۲
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) ۱٫۲۶ TL ۰٫۶۸-۲٫۲۷
پیاز (۱ کیلوگرم) ۱٫۰۸ TL ۰٫۵۷-۲٫۲۷
کاهو (۱ سر) ۲٫۵۸ TL ۱٫۵۰-۴٫۰۰
آب (بطری ۱٫۵ لیتر) ۱٫۶۵ TL ۱٫۰۰-۲٫۰۰
بطری شراب (متوسط) ۳۵٫۰۰ TL ۲۵٫۰۰-۴۵٫۰۰
آبجو تولید ترکیه (۰٫۵ لیتری) ۸٫۰۷ TL ۷٫۰۰-۱۰٫۰۰
آبجو وارداتی (بطری ۰٫۳۳ لیتر) ۱۰٫۵۸ TL ۸٫۰۰-۱۵٫۰۰
بسته سیگار (مارلبورو) ۱۳٫۰۰ TL ۱۲٫۰۰-۱۴٫۰۰
حمل و نقل در ترکیه

بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو) ۲٫۶۰ TL ۲٫۵۰-۳٫۰۰
بلیط ماهانه (استفاده معمول) ۲۰۰٫۰۰ TL ۱۳۰٫۰۰-۲۰۵٫۰۰
شروع تاکسی ۴٫۰۰ TL ۳٫۶۵-۵٫۰۰
تاکسی هر ۱ کیلومتر ۴٫۱۸ TL ۳٫۶۵-۵٫۰۰
تاکسی هر ۱ ساعت ۲۳٫۱۰ TL ۴٫۰۲-۴٫۹۹
بنزین (۱ لیتر) ۲۲٫۱۹ TL ۲۰٫۶۳-۲۳٫۷۰
فولکس واگن گلف ۱،۴ KW Trendline ۱۱۰,۰۰۰٫۰۰ TL ۹۵,۰۰۰٫۰۰-۱۲۰,۰۹۹٫۷۲
تویوتا کرولا ۱٫۶ لیتر ۹۷ کیلو وات کمپرسور ۹۶,۲۱۹٫۹۰ TL ۸۰,۰۰۰٫۰۰-۱۲۰,۰۰۰٫۰۰
موارد کاربردی – قبوض

عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان ۸۵m2 ۳۰۸٫۵۹ TL ۱۹۶٫۱۵-۴۶۷٫۵۰
۱ دقیقه. تعرفه تلفن همراه (بدون تخفیف) ۰٫۶۵ TL ۰٫۴۰-۱٫۰۰
اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، دانلود نامحدود، کابل / ADSL) ۷۷٫۷۵ TL ۶۰٫۰۰-۱۲۰٫۰۰
ورزش و اوقات فراغت در ترکیه

باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال ۱۲۸٫۲۲ TL ۹۰٫۰۰-۲۰۰٫۰۰
اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) ۶۱٫۴۹ TL ۲۵٫۰۰-۱۰۰٫۰۰
سینما ۱۸٫۰۰ TL ۱۵٫۰۰-۲۴٫۰۰
مراقبت از کودک در ترکیه

 مهد کودک ماهانه برای ۱ کودک ۱,۳۵۹٫۰۸ TL ۸۰۰٫۰۰-۲,۲۰۰٫۰۰
پوشاک و کفش در ترکیه

 ۱ جفت جین (Levis 501 یا مشابه) ۱۷۱٫۳۳ TL ۱۰۰٫۰۰-۲۵۰٫۰۰
 ۱ لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H & M، …) ۱۱۲٫۶۸ TL ۷۰٫۰۰-۱۸۰٫۰۰
 ۱ جفت کفش نایک ۲۷۲٫۱۶ TL ۲۰۰٫۰۰-۳۵۰٫۰۰
 ۱ جفت کفش مردانه چرم ۲۳۳٫۴۸ TL ۱۵۰٫۰۰-۳۵۰٫۰۰
اجاره ماهانه منزل در ترکیه

 آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۱,۳۴۶٫۰۵ TL ۷۵۰٫۰۰-۲,۰۰۰٫۰۰
 آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۸۰۷٫۵۹ TL ۵۰۰٫۰۰-۱,۲۰۰٫۰۰
 آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۲,۳۵۳٫۵۲ TL ۱,۳۰۰٫۰۰-۴,۰۰۰٫۰۰
 آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۱,۴۲۹٫۷۰ TL ۸۰۰٫۰۰-۲,۰۰۰٫۰۰
قیمت خرید آپارتمان در ترکیه

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۵,۹۳۶٫۱۲ TL ۳,۰۰۰٫۰۰-۱۰,۰۰۰٫۰۰
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۳,۰۷۱٫۲۳ TL ۱,۶۱۵٫۳۷-۵,۰۰۰٫۰۰
حقوق و دستمزد در ترکیه

میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) ۲,۳۶۶٫۸۶ TL
نرخ بهره وام به درصد (٪)، ۲۰ ساله ۱۳٫۶۵ ۱۰٫۰۰-۱۸٫۰۰

این داده ها بر اساس ۲۲۲۰۹ گزارش در ۱۸ ماه گذشته از ۱۷۱۶ گزارشگر مختلف بوده است.


منبع